دستور پخت

خوراک لوبیا و قارچ

خوراک لوبیا و قارچ

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا و قارچ برای 4 نفر

مواد لازم برای 4 نفر
لوبیا چیتی 2 لیوان(320گرم)
قارچ 6 عدد بزرگ(120گرم)
آب 5 لیوان(1000گرم)
پیاز 1 عدد بزرگ(300گرم)
سیر 2 حبه(8گرم)
سیب زمینی 1 عدد بزرگ(300گرم)
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری(60گرم)
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری(20گرم)
نمک 1 قاشق چای خوری(6گرم)
فلفل سیاه حدود 2 قاشق چای خوری(4گرم)
زردچوبه 1 قاشق چای خوری(4گرم)
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری(40گرم)

 

طرز تهیه خوراک لوبیا و قارچ

ابتدا لوبیا چیتی ها را در کاسه ای بزرگ می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و به مدت ۶ ساعت اجازه میدهیم تا خوب خیس بخورند و در این مدت ۲ مرتبه آب آن را تعویض می کنیم تا نفخ لوبیاها از بین برود. سپس پیاز را پوست می گیریم. سپس آنرا می شوییم و نگینی خُرد می کنیم و داخل ماهیتابه روغن میریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود و پیازها را داخل تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم سپس سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و ریز خُرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند.

و بعد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و سپس سیب زمینی ها را بصورت نگینی خُرد کرده و به آن اضافه میکنیم. در این حین فلفل سیاه و زردچوبه و نمک را به مواد اضافه میکنیم.

لوبیا چیتی ها را در آبکش می ریزیم و می شوییم و داخل تابه می ریزیم و همگی مواد را تفت می دهیم و ۵لیوان آب به مواد اضافه می کنیم.

(اگر تابه کوچک است می توانید مواد را به قابلمه ای منتقل کنید) درب قابلمه را می گذاریم و ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا آب درون قابلمه بجوش بیاید و سپس حرارت را ملایم می کنیم تا به مدت ۲ساعت خوب لوبیاها مغز پخت شود.

قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و خوب ساقه های آن ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه آن ها را خُرد می کنیم.و کنار می گذاریم. پس از اینکه از مدت زمان پخت لوبیاها کمی گذشت.قارچ های خُرد شده به مخلوط لوبیا چیتی اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم تا کمی دیگر خوراک بپزد و پخت لوبیا چیتی موجود در خوراک کامل شود. در آخر پخت خوراک لوبیا چیتی که کاملا جا افتاده بود آبلیمو را اضافه می کنیم. پس از آماده شدن خوراک،آنرا از روی حرارت بر می داریم و در نظر مورد نظر می کشیم و غذا آماده ی سرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *